S&P500 indekso ir jo technologijų kompanijų FAANG+ apžvalga

2020-05-08

Šiuo metu investuotojai dažnai diskutuoja, kodėl akcijų indeksų kaina yra didelė lyginant su skelbiamais ekonominiais rodikliais, kurie yra vieni prasčiausių istorijoje. 2019 metais technologinės kompanijos buvo pagrindinis iš sektorių, kuris padėjo S&P 500 indeksui sugeneruoti beveik 29 proc. metinę grąžą. Šiame straipsnyje analizuosiu kokią įtaką S&P 500 indeksui gali turėti šiais metais technologinių kompanijų rezultatai, kurie įeina į jo sudėtį.

Šiuo metu yra paskelbti FAANG+ kompanijų (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Alphabet (Google), Microsoft ir Twitter) 2020 I ketv. rezultatai. Minėtos septynios kompanijos šiuo metu sudaro net 21,79% S&P 500 indekso svorio. Plačiau apie indeksą rasite straipsnyje S&P 500 AKCIJŲ INDEKSAS.

Iš pateikto grafiko matome, kad S&P 500 nuo 2020 metų pradžios šiuo metu turi -11,56% grąžą ir tai yra prasčiausias rezultatas lyginant su atkiromis FAANG+ kompanijomis. Vienintelė Twitter kompanija atsilieka nuo kitų technologinių kompanijų ir vos lenkia S&P 500 indeksą. Didžiausias akcijų kritimas per šiuos metus buvo taip pat Twitter kompanijos, kuris sudarė beveik -33 proc. Kitų technologinių kompanijų rezultatai buvo kur kas geresni (išskyrus Facebook) lyginant patirtą didžiausią šių metų nuostolį ir šių dienų rezultatą.

S&P500 ir FAANG+ kainų pokyčiai nuo metų pradžios

Iš pateiktos lentelės apačioje matome, kad visos analizuojamos kompanijos 2020 metų I ketv. sugebėjo padidinti savo pajamas. Apple vienintelė kompanija, kurios skelbiamas rezultatas buvo prastesnis už prognozę. Iš šių rezultatų gali atrodyti, kad viskas klostosi puikiai. Visgi, lyginant šių ir praėjusių metų to paties ketvirčio rezultatus matome, kad tik Microsoft ir Amazon sugebėjo sugeneruoti geresnius rezultatus lyginant su 5 metų skelbiamų rezultatų vidurkiu. Netgi Netflix, kuris atrodo turėtų būti didžiausias laimėtojas šiuo metu, kai didžioji dalis karantino metu turi puikias galimybes naudotis teikiamomis paslaugomis ir per 2020 I ketv. turėjo didžiausią kiekį registruotų vartotojų, nesugebėjo aplenkti 5 metų pajamų augimo vidurkio. Tik dvi kompanijos iš septynių aplenkė savo 5 metų vidurkius – Microsoft ir Amazon. Tuo tarpu, 2020 m. I ketv. FAANG+ visų benrovių pajamos sudarė 226,8 milrd. USD ir nors tai buvo 14,5% didesnės pajamos lyginant su 2019 m. I ketv., tačiau tai truputi mažesnis pajamų augimas nei 5 metų vidurkio, kuris sudarė 15,5%.

Analizuojant 2020 I ketv. grynojo pelno lentelę apačioje matoma, kad situacija prastesnė nei pajamų. Penkios bendrovės iš septynių skelbė prastesnius 2020 I ketv. rezultatus lyginant su 2019 I ketv. Visų septynių kompanijų grynasis pelnas 2020 m. I ketv. sudarė 37,7 mln. USD ir tai buvo vos 0,37% didesnis pelnas lyginant su 2019 m. I ketv. Grynojo pelno rezultatas taip pat paaiškina Netflix situaciją ir didelį 2020 I ketv. naujų registracijų kiekį – grynasis pelnas augo daugiau nei dvigubai lyginant su 2019 m. I ketv. Visgi, geriausiai sekėsi Microsoft, kuri sugebėjo su pajamomis aplenkti savo 5 metų augimo vidurkį ir padidinti savo grynąjį pelną lyginant su 2019 I ketv. net 22,06%. Programinės įrangos kompanija pastaraisiais metais plėtė „Cloud computing“ padalinį, kuris dabar atsipirkinėja, nes tokių paslaugų paklausą padidino darbas iš namų. Dėl šios priežasties tikimasi, kad bendrovė šiais metais toliau generuos gerus rezultatus su kuriais pilnai kompensuos dėl koranaviruso susijusias išlaidas.

Likusių kompanijų situacija kiek sudėtingesnė. Netflix skelbė, kad tikisi didelio naujų registracijų skaičiaus ir II ketv., tačiau tikisi jų mažėjimo karantino sąlygų laisvinimo metu, t.y. III ir IV ketv. Galimas atvejis, kad kompanija gali susidurti ir su esamų klientų mažėjimu, kada didžioji dalis po karantino pradės reguliariai eiti į darbus.

Amazon tikisi didelės paklausos elektorinių užsakymų srityje, kuri turėtų tęstis iki 2020 II ketv., tačiau žiniatinklio paslaugos (Amazon Web Services) 2020 I ketv. augimas buvo mažas, todėl sekančiais ketvirčiais augimas turėtų tik lėtėti dėl karantino sąlygų švelninimo ateityje.

Apple yra patyrusi tiekimo sutrikimų susijusių su Covid-19. Visgi duomenys iš Kinijos rodo, kad telefonų prekyba atsistatė ganėtinai greitai, todėl to paties tikisi ir iš kitų regionų.

Facebook reklama per „Ads“ yra pagrindinis pajamų šaltinis. Nors bendrovei pavyko padidinti  2020 I ketv. pajamas lyginant su 2019 I ketv., tačiau tikisi, kad įmonių išlaidos reklamai turėtų sumažėti.

Alphabet (Google) mėgavosi dideliu pajamų augimu iš „Cloud service“. Visgi, kompanijos pajamos generuojamos iš reklamos per „Ads“ yra sumažėjusios, todėl yra tikimasi (panašiai kaip Facebook), kad įmonėms iškilus sunkumams dėl prastos ekonominės situacijos išlaidos reklamai turėtų mažėti.

Twitter kompanija minėjo, kad yra patyrusi 27% pajamų mažėjimą iš reklamos antroje kovo mėnesio pusėje, todėl 2020 m. II ketv. pajamos turėtų mažėti dėl panašių aplinkybių kaip Facebook ir Alphabet.

Šis rinkodaros pranešimas parengtas, remiantis marketwatch.com, reuters.com, finance.yahoo.com, bloomberg.com, investing.com, forexfactory.com, investopedia.com, cnn.com, forbes.com pateikta informacija. MC neatliko informacijos patikrinimo, todėl negarantuoja jos teisingumo, išsamumo ir pan. Tai nėra asmeninio pobūdžio investavimo rekomendacija, nes rinkodaros pranešimas parengtas, nevertinant konkretaus asmens investavimo tikslų, rizikos tolerancijos, finansinės būklės ir pan. Informacija atspindi MC nuomonę jos pateikimo momentu ir gali bet kada pasikeisti. MC neįsipareigoja atnaujinti rinkodaros pranešime pateiktos informacijos. Rekomenduojame prieš pasinaudojant rinkodaros pranešime pateikta informacija pasitarti su nepriklausomais finansiniais patarėjais. Ši informacija yra skirta potencialiems investuotojams, kuriems priimtina aukšta rizika, jie gali prarasti 100% investuoto kapitalo ir tai neturės reikšmingos įtakos investuotojo (jo šeimos) įprastam gyvenimui. Investuotojui, siekiančiam aukštesnės grąžos, turi būti priimtinas aukštas finansinės priemonės kainos svyravimas. Ši informacija neskirta asmenims, kurie siekia investuotos sumos apsaugos, garantuotos ir/ar aiškiai numatomos investicijų grąžos.

Jums taip pat gali būti įdomu