Ar „Volkswagen“ tapo naujuoju „Tesla“?
Stebintys automobilių gamintojų akcijų kursus, negalėjo nepastebėti pastarojo meto „Volkswagen“ akcijų šuolio, kuris dar labiau išryškėjo pastarosiomis dienomis. Kas gi nutiko? Ar neturėjo senieji automobilių gamintojai lėtai nunykti, o į jų vietą dramatiškai įsiveržti „Tesla“, „Nicola“, „Nio“, „Li Auto“, „Byd“ ir kitos naujai užgimusios žvaigždės?
Kurį laiką taip ir vyko. Jau net nekalbant apie „Tesla“, kurie atrodo dar visai nauji ir nieko rimto rikoje neįrodę Kinijos elekromobilių gamintojai pagal savo kapitalizacijas jau buvo pasiekę ar net aplenkę tradicinius visiems gerai žinomus automobilių gamintojus.
Tačiau šiuo metu rinkoje vyksta pokyčiai, ir šių pokyčių priešakyje rieda su „Toyota“ besirungtyniaujantis dėl didžiausio pasaulio automobilių gamintojo vardo vokiečių pramonės gigantas „Volkswagen“. „Volkswagen“ planuoja jau šiais metais parduoti savo prekės ženklo 450 tūkst. elektrifikuotų automobilių (iš kurių 300 tūkst. turėtų būti pilnai elektriniai), o visa grupė turėtų parduoti net iki 1 milijono elektrifikuotų automobilių.
Koncernas taip pat dvigubai padidino dešimtmečio pabaigai planuojamą elektromobilių dalį Europoje. Jei šie lūkesčiai bus įgyvendinti, šią kompaniją jau bus galima vadinti nebe automobilių gamintoja, o elektromobilių gamintoja:

Aišku, tai tik planai. Tačiau elektrifikacijai „Volkswagen“ pradėjo ruoštis dar 2016 metais, ir dabar rinkoje savo jėgas išbando du šios transformacijos vaisiai: „ID.3“ ir „ID.4“ – pilnai elektriniai ir ant atskiros bazės sukurti automobilių modeliai. Pirmaisiais šių metų mėnesiais pardavimus pristabdė atnaujinama programinė įranga, tačiau paskutiniai praėjusių metų mėnesiai (kada buvo pradėti „ID.3“ pardavimai) Europoje leido nesunkiai įsiveržti tarp elektromobilių pardavimų lyderių.
Per sekančius penkerius metus, „Volkswagen“ planuoja vien į e-judėjimą bei skaitmenizaciją investuoti 16 mlrd. eurų. Koncernas nori užsitikrinti ir savo baterijomis, ir iki šio dešimtmečio pabaigos yra suplanavęs pastatyti šešias „gigagamyklas“, kurių pajėgumas bus 240 HWh, kartu siekiant išgauti sinergiją ir sumažinti baterijų gamybos kaštus iki 50%, kas padarytų elektromobilius dar labiau prieinamus vartotojams. Kol kas „Volkswagen“ kapitalizacija biržoje yra maždaug keturis kartus mažesnė nei „Tesla“ kapitalizacija. Kur baigsis šių elektromobilių lenktynės – parodys tik ateitis: finišuos stipriausi ir ištvermingiausi.
Straipsnio autorius: Rokas Lukošius
Šis rinkodaros pranešimas parengtas, remiantis marketwatch.com, reuters.com, finance.yahoo.com, bloomberg.com, investing.com, forexfactory.com, investopedia.com, cnn.com, forbes.com pateikta informacija. MC neatliko informacijos patikrinimo, todėl negarantuoja jos teisingumo, išsamumo ir pan. Tai nėra asmeninio pobūdžio investavimo rekomendacija, nes rinkodaros pranešimas parengtas, nevertinant konkretaus asmens investavimo tikslų, rizikos tolerancijos, finansinės būklės ir pan. Informacija atspindi MC nuomonę jos pateikimo momentu ir gali bet kada pasikeisti. MC neįsipareigoja atnaujinti rinkodaros pranešime pateiktos informacijos. Rekomenduojame prieš pasinaudojant rinkodaros pranešime pateikta informacija pasitarti su nepriklausomais finansiniais patarėjais. Ši informacija yra skirta potencialiems investuotojams, kuriems priimtina aukšta rizika, jie gali prarasti 100% investuoto kapitalo ir tai neturės reikšmingos įtakos investuotojo (jo šeimos) įprastam gyvenimui. Investuotojui, siekiančiam aukštesnės grąžos, turi būti priimtinas aukštas finansinės priemonės kainos svyravimas. Ši informacija neskirta asmenims, kurie siekia investuotos sumos apsaugos, garantuotos ir/ar aiškiai numatomos investicijų grąžos.